Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2008

Γιατί γράφω;

Ο λόγος είναι προφανής και τον έδωσε ο Βίκτωρ Ουγκώ όταν έγραψε τη Παναγία των Παρισίων. Αυτή η λέξη ήταν και η αφορμή για να το γράψει άλλωστε, όταν την είδε χαραγμένη (στα Ελληνικά παρακαλώ) σε έναν τοίχο του καθεδρικού: Ανάγκη. Το θέμα είναι άλλο όμως. Δε ξέρω αν φταίει το κρύο που έπιασε για τα καλά εδώ, πάντως εδώ και καιρό ψάχνω ένα νόημα σε όλα αυτά. Το να γράφεις για να εκφράσεις κάτι είναι κάτι καλό, όταν μπαίνεις στη διαδικασία (ή πέφτεις στη λούμπα) του να τα βγάλεις προς τα έξω και ειδικά στο πράγμα που λέγεται ίντερνετ, γίνεται από εμμονή μέχρι μηχανισμός εγωκεντρικότητας. Τουλάχιστον η εμπειρία μου αυτά μου υπαγορεύει. Εγώ απλώς κάθομαι, καπνίζω και ακούω noise.
Ποια ανάγκη ικανοποιώ με όλα αυτά, γιατί ένα κομμάτι μου θέλει να κάνει επιτυχημένο το blog αυτό χωρίς αποτέλεσμα, τι σκατά παραπάνω θέλω να αποδείξω όταν μπορώ απλά να τα στέλνω στους φίλους μου ή σε άλλη περίπτωση να τα κρατάω σε κάποιο συρτάρι; Διαδικτυακός υπαρξισμός μοιάζει αυτό το παραλήρημα. Δε προσπαθώ να βγάλω άκρη σε αυτά τα ερωτήματα αλλά γράφοντάς τα μοιάζουν κάπως πιο απλά. Ήδη ένα κομμάτι μου, μου λέει τι μαλακίες γράφεις;
Μέσα από όλα αυτά, το χάος του ίντερνετ, το μανδύα του τέρατος του χιονιού, να θέλω να αντιστρέψω αυτά που στερήθηκε ο σάρκινος μανδύας μου. Δεν έχει σημασία καθώς έχω συνηθίσει να κάνω πράγματα απλά για να τα κάνω χωρίς περαιτέρω επεξηγήσεις.

4 σχόλια:

Λιος είπε...

Νομίζω ότι είναι λίγο απ'όλα, και ταυτόχρονα τίποτε απ'όλα αυτά. Είναι ένα ψηφιδωτό από την εποχή/κοινωνία που ζούμε, το ούτως ή άλλως ανθρώπινο μέρος του εγω μας, την έμπνευση της στιγμής, κλπ κλπ- το θέμα είναι ότι κυρίως, είναι η ανάγκη να παράγεις αυτό που θέλεις να παράγεις, με τον πιο απλό τρόπο που μπορείς. Μια οθόνη υπολογιστή είναι για μένα πχ ήδη μέρος της καθημερινότητάς μου εδώ και χρόνια και για το γράψιμο εκτός των άλλων- τα δάχτυλα έχουν συνηθίσει στα πλήκτρα και οι σκέψεις για κάποιο λόγο βγαίνουν πιο αβίαστα.

(χωρίς βέβαια να αγνοώ το γεγονός ότι με διαφορετικά μέσα (όπως πχ χαρτί, γραφομηχανή, ακόμα και αν γράφεις με καλάμι στην αμμουδιά) πολύ πιθανό να παράγονται και διαφορετικά αποτελέσματα, διότι είναι σαν αυτοματοποιημένη διαδικασία, μια συνισταμένη αν θες, υλικού/τρόπου γραφής και καταγραφής ερεθισμάτων)

Τώρα, γιατί στο ίντερνετ; Μάλλον ο καθείςθα χει και διαφορετικό λόγο, αν και πιστεύω ότι το απρόσωπο στοιχείο του διευκολύνει πολλούς στο να γίνονται δημιουργικοί χύνοντας παραπάνω ειλικρίνεια στη λογοτεχνική τους σούπα, δίχως να νιώθουν άβολα. Just my 50 cents though.

snowghoul είπε...

Sigoura to aproswpo stoixeio paizei rolo alla ena kommati mou ekneurizetai kathws edw teinei na ekleipsei an me ennoeis. Epishs parolo pou k mena h othonh einai meros ths kathimerinothtas mou oti grafw einai prwta se xarti k meta pernane edw.

Λιος είπε...

Αυτό με το χαρτί σε μένα έχει μείνει μόνο για στίχους και τέτοια- όταν είναι ψυχαναλύσεις και τέτοια σκατολοϊδια, απλά γράφω απευθείας στην οθόνη, είναι πιο άμεσο προσωπικά μιλώντας

snowghoul είπε...

Kala nai se tetoia themata mallon einai kalytero. Auto apeutheias grafthke.